середу, 3 вересня 2014 р.

Робота "Материнство"

Що означає бути "хорошою мамою"? Експерти, педагоги, психологи наперебій пропонують відповіді на це запитання... Батьківство і материнство зараз стають дедалі більше схожими на професійну або напівпрофесійну сферу, адже вимагають значних зусиль, знань дитячої психології, педагогіки, медицини тощо.

МАТЕРІ ПОВИННІ ПЕРЕСТАТИ БУТИ ОБ'ЄКТОМ ПРИСКІПЛИВОЇ УВАГИ

- Але чи може хтось взяти і виміряти чи хороша я мати, чи достатньо готова, щоб бути матір'ю, на основі, яких критеріїв і ефимерних стандартів? - запитує Олена Стрельник, полтавчанка, соціологиня, мати двох дітей, яка професійно цікавиться темою материнства.
Сьогодні материнство стає темою, на якій усе більше намагаються отримати дивіденти. У шоу-бізнесі, на телебаченні грають на "батьківській некомпетентності" ("Хата на тата", "Кохана ми вбиваємо наших дітей"). З'являються нові прибуткові професії консультанта з грудного вигодовування чи перинатального психолога. Політики маніпупулюють темою материнства у передвиборчих програмах і лозунгах.

І навіть матері, - зазначає Олена Стрельник, - які практикують "інтенсивне материнство", іноді роблять це не для дитини, а скоріше для себе, для підтримки власної ідентичності "хорошої матері".

БУТИ МАТІР'Ю ДОРОГО

- Материнство - це не тільки ідентичність, а й фінансові затрати. Якщо жінка, не знає, що буде з нею через рік, це вселяє тривогу і вона не стане свідомо народжувати, - переконана Анна Шадрина, феміністична письменниця, Білорусь.

Сьогодні, коли є вибір, коли жінка може залишатися неодруженою і свідомо планувати народження дітей, коли жінка має вибір, - все більше жінок залишаються бездітними або відстрочують материнство.

- Не будучи, матір'ю, я пишу книгу про материнство. І розумію, що я маю просто для цього більше часу, ніж аби я була матір'ю. За 2 роки роботи над книгою я прочитала 200 книг про материнство і переглянула 200 фільмів про материнство, і я не можу собі уявити матір, у якої є діти, яка буде скільки часу працювати над дослідженням, як я. Я пишу цю книгу, щоб відповісти собі на запитання у чому заключається материнська робота і чи зможу я цю роботу виконати, - розповідає Анна Шадріна.

ПОРАТИ В ІНТЕРНЕТІ ДЛЯ СУЧАСНИХ МАМ

Віталіна Севрук, молодіжна організація "Жінка", інтернет-проект "Жінка Онлайн":

- Жінкам на кожному кроці розповідають, що грудне вигодовування - це панацея від усього. Однак "грудне вигодовування - це хороший спосіб передати свою любов, але не єдиний спосіб". За багатьма "порадами" приховані комерційні інтереси. Тому сучасні мами активно користуються Інтернетом, і в першу чергу, звертаються до Форумів за порадами, а не до експертів, - ділиться власною думкою Віталіна Севрук.

НЕОБХІДНИЙ ЗАПАС ЕНЕРГІЇ ТА ЗДОРОВ'Я

Ліліанна Семенюта, керівниця проекту 40+:

- Вік для материнства не головне, якщо у жінки є запас енергії і здоров'я, то нехай народжує. Щодо порад експертів, то "меряться докторами глупо, но своему педиатру нужно доверять". А в житті так виходить, що перукаря ми почасти прискіпливіше обираємо, ніж педіатра. Зустрічі матерів, підтримка - дуже важливі, так як і формування усвідомленого батьківства ще зі школи. Однак народжувати жінці чи ні - це лише її особисте питання.

Підготувала Юлія Гончар, керівниця проекту "Гендер Онлайн".

За матеріалами Gender Channel.ua у YouTube та Gender Channel.ua у Google+

Немає коментарів:

Дописати коментар